11-04-2012

A-lijn

Voor mezelf deze keer. Ik maakte al eerder dingen voor mezelf, maar van deze ben ik best wel tevreden. Ik hou er niet zo van om foto's van mezelf te nemen, maar plat op een tafel ziet hij er niet uit. Een A-lijn dus, uit het ons allemaal bekende boek. Eigenlijk echt niet moeilijk om te maken. De stof is petrolkleurige canvas. Ik gebruikte gele paspel en een leuk bloemenstofje binnenin als beleg.



(ik weet het, mijn laarzen moeten gepoetst worden, mijn bed is niet opgedekt,...)

19 opmerkingen:

Piepow zei

Leuk! Altijd fijn als je zelf content kunt zijn van iets dat je gemaakt hebt.

Mimi zei

als uwe rok maar goed zit ;-) naar de rest zien we nie ;-) heel tof!!! liefs, mimi xxx

Nienke zei

Ik vind hem prachtig!
Waar vond je die petrolkleurige canvas?
(Is "canvas" een soort van stof? Nog nooit van gehoord!)

Liesje zei

Ja, dat is een soort van stof, dikke katoen of zoiets denk ik! Lijkt een beetje op linnen. Hier in de stoffenwinkel vind je die in alle kleuren, ons Marieke haar geel jasje is ook in canvas!

Nienke zei

Klinkt interessant! En leuk te combineren met een bloesje met print!
Dus daar hoef je dan geen voering in te plaatsen?

Op mijn blog zei je dat de stof van de gordijnen misschien nog in de plaatselijke stoffenwinkel zou zijn... Welke winkel bedoel je? Waar? Webshop?

Naja zei

Wauw! Die rok ziet er echt prachtig uit!

Nienke zei

Nog een laatste vraagje :)
Hoe veel stof koop jij meestal om zo'n A-lijn-rokje uit te maken?

Janina - Elke dag zaterdag zei

Leuke rok, mooi hoor! Ik ben ook helemaal weg van dat gele jasje, een paar blogberichtjes hiervoor!

Jozefien zei

Ooo mooi!

Liesje zei

@Nienke: de plaatselijke stoffenwinkel is in Kapellen (dicht bij Antwerpen) ze hebben geen webshop, enkel open op zaterdag en maandag. Ik vroeg in de winkel hoeveel m ik nodig had voor een rok, daar zeiden ze ongeveer 1 m, ik heb een aantal stofjes meegepakt, sommige 1 m, sommige 2m, ik denk dat je met 1.5m ruim toekomt en met 1 m misschien ook wel (ik heb bij deze een beetje moeten passen, maar ik kreeg hem er uit)

Liesje zei

En nee, geen voering (stof is dik genoeg ;-)

Sjaantje zei

Hij is leuk!! Ik ga binnenkort ook maar eens een rokje voor mezelf maken, maar eerst op jacht naar een leuk stofje!

Iris (olapa) zei

Wat prachtig gemaakt !

Katja (@Yane) zei

Prachtige rok! Die A-lijntjes zijn een zaligheid om te dragen he!

JoChapeau zei

Ooh ! Héél mooi ! Perfecte kleurencombinatie, dat blauw en die gele paspel !

HooMMeeD zei

Super! En wat een mooi kleurtje :-)

hilde@home zei

Een hele mooie rok, en wees gerust, er wordt meer gekeken naar je rok dan naar de laarzen en het bed ;-)

Karla zei

Een leuk idee om het beleg in een andere stof te doen!

Stefanie zei

Mooie rok!