30-12-2012

Nieuwjaarke zoete...

het varken heeft vier voeten,
vier voeten en een staart,
is dat dan geen centje waard,
ja ja, 't is waar,
ik wens je zalig nieuwjaar!!!

voor sommigen onder jullie klinkt dit alsof ik momenteel aan de cava (of iets anders alcoholisch) heb gezeten.
Voor anderen onder jullie klinkt dit heel bekend in de oren.

Morgen is het nieuwjaarke zoete zingen.
Dan gaan de kinderen van deur tot deur dit liedje (of een ander) zingen in de hoop een centje of snoepje in hun zakje te krijgen.
Zo wensen we de mensen in de buurt een gelukkig nieuwjaar.

Ikzelf heb dit vroeger jaren gedaan en vanaf dit jaar ga ik met mijn eigen kinders op pad...
in de hoop dat er iets of wat geluid uit gaat komen, anders mag ik zelf mijn stem laten horen vrees ik!

Voor deze leuke gebeurtenis naaide ik nog snel twee tassen, voor elk kind één, hopelijk wordt deze morgen gevuld met allerlei lekkers...

Tutorial vond ik hier!

Dit zal het laatste zijn wat jullie van me horen dit jaar!!!
Daarom voor iedereen alvast een spetterend 2013 gewenst, 
dat we nog lang mogen bloggen!!!

Schol, santé, na zdrowie, cheers, besaha,...

9 opmerkingen:

Unknown zei

ooo wat een leuke zakjes! heb je hier een tutorial van of is het gewoon 'opt gevoel' :)

www.mamajulesbrussels.blogspot.com

Pluisje zei

Fijne Feesten!!!

Sweet Sienna Hope zei

Ik ken het rijmpje!!Ik hoop dat ze veel mogen ontvangen en dat het weer een beetje meezit. Een gezellige oudejaarsavond en het best voor het nieuwe jaar! Santé!

Liesje zei

@ Isabel: sorry, was ik er vergeten bijzetten, nu staat het er bij van waar ik het haalde :-)

Leentje zei

succes voor de zangertjes! Mooie zakjes heb je gemaakt...

Voor jullie ook een fijn nieuw jaar!

Stephanie zei

Wat een leuke tasjes!
Ik wens je een mooi 2013 toe!

Katja (@Yane) zei

Leuke tassen!
En de foto hieronder had ik precies gemist, heel mooi!
Fijne feesten!

Anoniem zei

Heel mooie tassen...
Alle goeds voor jullie in 2013!

JoChapeau zei

Heel fijn en creatief nieuw jaar toegewenst !